Algemene Voorwaarden van CarpCompany Dit zijn de algemene voorwaarden van CarpCompany, handelend onder de naam CarpCompany. CarpCompany is een hengelsportspeciaalzaak en voorzietvissers in producten ten behoeve van de visserij. Deze webshop ondersteunt dit door productinformatie en fungeert als verkoopkanaal. Heeft u vragen over deze algemene voorwaarden alvorens u een bestelling plaatst? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice: mailenof bel naar +31(0)6 55555 460
Artikel 4 – Het aanbod 1.Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld. Dit kunt u als klant bijvoorbeeld herkennen aan aanbiedingen die worden aangegeven met ‘sale’, ‘deal’, ‘pre-order’ of anderzins. 2.Het aanbod is vrijblijvend. CarpCompany is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen. 3.Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door u als klant mogelijk te maken. Als CarpCompany gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden CarpCompany niet. 4.Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst. Eveneens geldt er nimmer vangstgarantie. 5.Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. CarpCompany kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten. 6.Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor u als klant duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder: bijzonder: ode prijs inclusief belastingen; ode eventuele kosten van verzending; ode wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn; ohet al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht; ode wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst; ode termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert; ode hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel; oof de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is; ode manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen; ode eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten; ode gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en ode minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie. oOptioneel: beschikbare maten, kleuren, soort materialen.
Artikel 6 – Herroepingsrecht Bij levering van producten: 1.Bij de aankoop van producten heeft u als klant de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door u als klant of een vooraf door de consument aangewezen en aan CarpCompany bekendgemaakte vertegenwoordiger. 2.Tijdens de bedenktijd zal u als klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. U zult het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, zal u het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan CarpCompany retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies. 3.Wanneer u als klant gebruik wenst te maken van uw herroepingsrecht bent u verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan CarpCompany. Het kenbaar maken dient u te doen door middel van een communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat u als klant kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van uw herroepingsrecht dient u als klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. U als klant dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending. 4.Indien u als klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van uw herroepingsrecht resp. het product niet aan CarpCompany heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping 1.Indien u als klant gebruik maakt van uw herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor uw rekening tenzij CarpCompany anders besluit. 2.Indien u als klant een bedrag betaald heeft, zal CarpCompany dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terugontvangen is door CarpCompany of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door u als klant is gebruikt tenzij u nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode. 3.Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door uzelf bent u aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product. 4.U kunt als klant niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door CarpCompany niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht 1.CarpCompany kan het herroepingsrecht voor u als klant uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien Carpworld deze termen duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld. 2.Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten: 3.die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument; 4.die duidelijk persoonlijk van aard zijn; 5.die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden; 6.die snel kunnen bederven of verouderen; 7.waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft; 8.voor losse kranten en tijdschriften; 9.voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken. 10. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken. 11. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten: 12. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode; 13. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken; 14. betreffende weddenschappen en loterijen.
Artikel 9 – De prijs 1.Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven. 2.In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld. 3.Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen. 4.Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien CarpCompany dit bedongen heeft en: 5.deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of 6.U als klant de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat. 7.De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw. 8.Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is CarpCompany niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
Artikel 10 – Conformiteit en Garantie 1.CarpCompany staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat CarpCompany er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik. 2.Een door CarpCompany, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die u als klant heeft op grond van de overeenkomst tegenover CarpCompany kan doen gelden. 3.Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na levering aan CarpCompany schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend. 4.De garantietermijn van CarpCompany komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. CarpCompany is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door u als klant, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten. 5.De garantie geldt niet indien: ·U als klant de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken; ·De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van CarpCompany en/of op de verpakking behandeld zijn; ·De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
Artikel 11 – Levering en uitvoering 1.CarpCompany zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten. 2.Als plaats van levering geldt het adres dat u als klant aan CarpCompany kenbaar heeft gemaakt. 3.Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij u als klant akkoord bent gegaan met een langere leveringstermijn (bijvoorbeeld bij pre-orders). Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt u als klant hiervan uiterlijk 30 dagen nadat u de bestelling geplaatst heeft bericht. U heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. U heeft geen recht op een schadevergoeding. 4.Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kunt u als klant geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft u als klant geen recht op schadevergoeding. 5.In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal CarpCompany het bedrag dat u als klant betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen. 6.Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal CarpCompany zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van CarpCompany. 7.Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij CarpCompany tot het moment van bezorging aan u als klant of een vooraf aangewezen en aan CarpCompany bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 13 – Betaling 1.Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door u als klant verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen. 2.De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden. 3.In geval van wanbetaling van de consument heeft CarpCompany behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan u als klant kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
Artikel 14 – Klachtenregeling 1.CarpCompany beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. 2.Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij CarpCompany, nadat u als klant de gebreken heeft geconstateerd. 3.Bij CarpCompany ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. 4.Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling. 5.Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr). 6.Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft. 7.Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
Artikel 15 – Geschillen 1.Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland. 2.Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.